A befolyásoló marketing legújabb formája egy új korszakot indított az elmúlt években az influencerek megjelenésével. Napról-napra nő azon cégek száma, akik igénybe veszik ezt a lehetőséget, ezzel együtt az influencerek száma is folyamatosan növekszik. Az ehhez kapcsolódó eredmények és a közvélekedés megítélése szintén ellentmondásos. Az viszont kijelenthető, hogy a véleményvezérek által nyújtott lehetőség kézenfekvő, általában megfizethető áron elérhető és megfelelő szekunder kutatással eredményes is. Így a létjogosultsága és hasznossága megkérdőjelezhetetlen.

Az online celebek követő tábora és befolyásoló képessége más téren is alkalmazható. Hallottál már a „vállalati belső influencerekről?” Egyes dolgozók spontán osztanak meg cégükkel kapcsolatos tartalmakat, ezzel megkönnyítve akár a marketing, akár a HR-es munkáját. Bizonyára te is találkoztál hasonló magatartással, sőt az is elképzelhető, hogy te is osztottál meg a munkáddal vagy a munkahelyeddel kapcsolatos tartalmat az ismerőseid számára. Vélhetően a következő generációknál ez még inkább bevett szokás lesz. Ez egyfajta ingyen reklám a munkaadóknak.

Ugyanakkor óriási potenciál rejlik a megfelelő belső influencerek felkutatásában, patronálásában. A követők közel érzik magukat, sőt ismerősnek vélik azon felhasználókat, akiknek életét napi szintjén látják, így számos lehetőség van a munkaadók kezében a megfelelő influencer megtalálást követően. A véleményvezérekkel B2C és B2B értékesítés egyaránt végezhető. A branding és a PR is új lehetőséget kap általuk. Továbbá az álláshirdetések is egészen új válfaját ismerhetjük majd meg.

Ijesztő a gondolat, hogy valakit azért preferál egy cég más jelentkezőkkel szemben, mert szebb számú követőtáborral és nagyobb megosztási hajlandósággal rendelkezik. Ennek ellenére ez nem egy elrugaszkodott jövőkép leírása, hanem egy új trend a marketing világában amellyel pénzt, időt spórolhatunk és hatékonyabbá válhatunk a piacon.